ΗΠΑ: «Αβάπτιστα» δεν γίνονται δεκτά

Αντιγράφω από την σελίδα της Αμερικάνικης Πρεσβείας στην Αθήνα. Η ίδια προειδοποίηση υπάρχει και στα αγγλικά:

Σημειωτέον ότι το Προξενικό Τμήμα δεν μπορεί να προχωρήσει με την διαδικασία αίτησης βίζας για διαβατήρια βρεφών ή παιδιών με τυπωμένο όνομα «ΑΒΑΠΤΙΣΤΟ» ή «ΑΓΝΩΣΤΟ». Εάν έρθετε στην Πρεσβεία με «ΑΒΑΠΤΙΣΤΟ» ή «ΑΓΝΩΣΤΟ» στο διαβατήριο, η έκδοση της βίζας θα καθυστερήσει μέχρι να παραλάβουμε το καινούργιο διαβατήριο που θα περιέχει το πλήρες νόμιμο όνομα. Σας παρακαλούμε να επισκεφθείτε το Ληξιαρχείο για να ενημερώσετε τη ληξιαρχική πράξη γεννήσεως και να μεταβείτε στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα για να ζητήσετε ένα διαβατήριο με το νόμιμο ονοματεπώνυμο. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή ως «ονοματοδοσία».

Αμφιβάλλω αν η παραπάνω οδηγία υπάρχει σε πρεσβεία των ΗΠΑ σε άλλη χώρα. Γιατί; Γιατί μόνο στην Ελλάδα εκδίδονται ληξιαρχικές πράξεις γεννήσεως που στο πεδίο «Όνομα» αναγράφεται «Αβάπτιστο» ή «Άγνωστο» από άσχετους ληξίαρχους οι οποίοι αδυνατούν να καταλάβουν τη διαφορά ανάμεσα στην βάπτιση και την ονοματοδοσία. Στο μυαλό του Έλληνα ορθόδοξου ο οποίος συχνά δεν απευθύνεται στο ίδιο του το παιδί με το όνομα του μέχρι ο παπάς να το βουτήξει στην κολυμπήθρα όμως no problem. Μόνο έτσι εξηγήται το φαινόμενο να τυπώνονται καθημερινά διαβατήρια με όνοματα «FNU» ή «Avaptisto» χωρίς κανένας υπεύθυνος να δίνει δεύτερη σκέψη στην κουταμάρα που πραγματοποιεί.

Ευτυχώς που υπάρχει το Υπ. Εξωτερικών των ΗΠΑ που συντηρεί πρεσβείες σε υπανάπτυκτες ηλιθιοκρατίες όπως η δική μας και αναγκάζει τους αγράμματους ιθαγενείς να πράξουν το αυτονόητο αν θέλουν να επισκεφθούν. Δεν τους απασχολεί ούτε το πόσο δυσανάγνωστος (κυριολεκτικά) είναι ο νόμος 233/1976 πέρι ληξιαρχικών πράξεων ούτε τα πέρι «προαιρετικής δήλωσης» που μας πλασάρουν δήμοι όπως της Θεσσαλονίκης και της Ορεστιάδας. Σκασίλα τους και πολύ σωστά. Τα βρέφη John Doe δεν έχουν θέση σε μια δυτική κοινωνία. Να τα χαίρεται η ψαροκώσταινα και να τα κρατήσει για πάρτη της λοιπόν.

add to del.icio.usDigg itStumble It!Add to Blinkslistadd to furladd to ma.gnoliaadd to simpyseed the vineTailRank

Advertisements

30 Responses to ΗΠΑ: «Αβάπτιστα» δεν γίνονται δεκτά

  1. Ο/Η Kelsos λέει:

    Αλήθεια με το θέμα γενικά αυτό τι συμβαίνει στην Ελλάδα; τι προβλήματα έχει κάποιος που δεν βαπτίζει το παιδί του; Πάντως αυτό στο να μην απευθύνονται στο παιδί, με το όνομα του πριν το βαπτίσουν το έχω πετύχει σε μερικές περιπτώσεις, πραγματικά τραγικό.

  2. Ο/Η SimonSays λέει:

    @Kelsos: Η δήλωση βάπτισης υπάρχει μόνο για την καταγραφή του θρησκεύματος και σαφώς δεν είναι αναγκαστική. Εφ’όσον έχει γίνει ονοματοδοσία απολύτως κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει άμα δεν βαπτίσει κανείς το παιδί του. Ακριβώς αυτό μας λέει εδώ ο Συνήγορος του Πολίτη με την έκθεση του: ότι δηλαδή η δήλωση ονοματοδοσίας και η δήλωση βάπτισης έχουν δύο ξεχωριστούς σκοπούς.

    Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μια σύγχηση στο μυαλό των πολλών ότι και καλά αν δεν βαπτιστεί το παιδί ότι δεν μπορεί να γίνει ονοματοδοσία με το νόμο-κάτι που δεν στέκει.

  3. Ο/Η DEMETRIOS λέει:

    pios enimervnei ta maieutiria?
    giati oi lixiarxoi kanoun tin papia?

    giati theloun mia prosfigi stin evrwpaiki enwsi!!!
    na tous figoun ta autia…

    twra oson afora tous simaxous kai filous den pane na gamithoun oloi mazi na asprisoun pou theloun kai viza ta lapata ….beni stin xwra kathe karidias karidi…tous ellines fovithikan…..eleos

  4. Ο/Η SimonSays λέει:

    @DEMETRIOS: Χωρίς να θέλω να επεκτείνω την κουβέντα στο γενικότερο θέμα της ταξιδιωτικής βίζας για τους Έλληνες στα ταξίδια προς τις ΗΠΑ, τολμώ να πω ότι τέτοια φαινόμενα δεν βοηθάνε στο να αλλάξει η πολιτική.

    Οι λόγοι είναι απόλυτα πρακτικοί. Αν δεν υπήρχε η διαδικασία αίτησης βίζας για τους Έλληνες θα ταξίδευαν τα ανώνυμα βρέφη αεροπορικώς και άντε να βγει άκρη στο ξένο έδαφος.

    Θα μπορούσε κάλλιστα το Υπ. Εσωτερικών (νομίζω ότι είναι αρμόδιο) να βγάλει μια εγκύκλιο με σαφείς οδηγίες προς τα ληξιαρχεία εδώ και 30+ χρόνια που υπάρχει ο σχετικός νόμος

  5. Ο/Η Mandarin λέει:

    Υπάρχει ακόμα ένα «τεράστιο» θέμα, αγαπητέ Simon και λοιποί συντελεστές σ’ αυτό το θέμα, τί όνομα θα πάρει το παιδί; Πώς να αποφασίσει, το εξαρτημένο από γονείς και συμπεθέρους ελληνικό ζευγάρι, ποιό όνομα αρμόζει για το βλαστάρι του; Αν είναι αγόρι, το όνομα του πατέρα του συζύγου ή της συζύγου; Ή μήπως κάποιου ένδοξου αρχαίου Έλληνα ή κάποιου ενδοξότερου, νεόκοπου αγίου, της εκκλησίας;; Αν είναι κορίτσι τα ίδια. Και ποιός αποφασίζει για το όνομα του παιδιού; Μα φυσικά ο πνευματικός του πατέρας, ο νονός του. Πώς λοιπόν μπορεί το νεογέννητο να πάρει όνομα από το μαιευτήριο; Δε μπορεί, πρέπει πρώτα να λυθούν τα παραπάνω κολοσσιαία προβλήματα που παρέθεσα και μετά να ακολουθήσει η ονοματοδοσία. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ενώ έχει συμφωνηθεί ένα όνομα από τους γονείς, ο νονός πραξικοπηματικά, λέει άλλο όνομα στον παπά κατά τη βάπτιση, ανατρέποντας όλο το σχεδιασμό…

    Δε μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται να αγνοείτε όλη αυτή τη θεμελιακή, για την ελληνική κοινωνία διαδικασία;

  6. Ο/Η SimonSays λέει:

    Ένα ένα…το μαιευτήριο βασικά το μόνο που κάνει είναι να δηλώνει ότι γεννήθηκε αγόρι/κορίτσι την τάδε ημ/νία από μητέρα/πατέρα σε συγκεκριμένο μέρος. Δεν έχει καμμία δουλειά ούτε με τη βάπτιση ούτε με την ονοματοδοσία (κανονικά. αν δεν κάνω λάθος).

    Ο νομοθέτης σωστά λέει ότι χρειάζεται δήλωση και των δύο γονιών για να γίνει ονοματοδοσία. Άρα και να γίνει το πραξικόπημα που περιγράφεις -με το νόμο- δεν έχει καμμία σημασία για το ληξιαρχείο…εφ’όσον ξεστραβωθούν και μάθουν τα βασικά.

  7. Ο/Η Τυπάκι λέει:

    Καθόλου τυχαία η σύγχυση στην ονοματοδοσία και στη βάπτιση παιδιά, κακά τα ψέμματα… όσον αφορά τώρα το ζήτημα που θέτει ο Ντεμέτριος, συμφωνώ μαζί σου εκατό τις εκατό φίλε μου. Αξίζει μια προσφυγή στην ΕΕ για το εν λόγω θέμα, αλλά αμφιβάλλω εάν η κυβέρνηση θα λάβει σοβαρά υπόψη της την οποιαδήποτε απόφαση. Ξέρεις πόσα πρόστιμα πληρώνουμε για σημαντικές αποφάσεις της ΕΕ και του ΕΔ τις οποίες γράφουμε (με τον πληθυντικό, εννοώ σαφώς την κυβέρνηση) στα παπάρια μας;;

    http://typaki.wordpress.com/

  8. Ο/Η ΛΤ λέει:

    Υπάρχει η διαδικασία της πολιτικής ονοματοδοσίας την οποία, όμως, δεν μπορείς να κάνεις στο ληξίαρχο στο μαιευτήριο αλλά πρέπει να πας, μετά, στο ληξιαρχείο -το οποίον σημαίνει ότι, ακριβώς επειδή (και ορθώς) απαιτείται η συναίνεση των δυο γονιών θα πρέπει να πας με τη θηλάζουσα μαμά στο τμήμα για τη σχετική υπεύθυνη δήλωση. Μετά, πας στο ληξιαρχείο (όπου σε κοιτάν σαν να ήρθες από τονη Άρη), το παιδί αποκτά κανονικά το όνομά του -και εκεί μεν γράφει πως το πήρε με πολιτική ονοματοδοσία πλην όμως, όταν πας να πάρεις πιστοποιητικό γέννησης για το σχολείο δεν αναφέρεται πλέοην τίποτε: τ’ ονοματάκι του και τίποτε άλλο οπότε γλιτώνεις και τις ιδιοτροπίες του όποιου δασκάλου

  9. Καλή Χρονιά!
    Να σάς πώ κι εγώ τή δικιά μου μικρή ιστοριούλα με τη 2η κόρη μου (η 1η είχε γεννηθεί στην Αυστραλία-δεν είχε τέτοια προβλήματα) πριν 30 χρόνια. Γεννήθηκε στίς 28-12-78 και μετά από λίγο πήγα στο Ληξιαρχείο. Έδωσα το χαρτί της κλινικής, άρχισε η υπάλληλος να συμπληρώνει το βιβλίο, φτάνει και στη θεση»όνομα» κι αρχίζει να γράφει αβάπτ…
    -Τί γράφετε εκεί, τής λέω, το κορίτσι έχει όνομα!
    -Ποιός τό βάπτισε; με ρώτησε ενοχλημένη.
    -Εγώ! Στον αέρα!
    Εγινε ολόκληρο θέμα γιατί είχε ήδη γράψει το «αβαπτ» και απαγορεύονται (καλώς βέβαια) οι διορθώσεις στο βιβλίο. Πήγε στον προϊστάμενο, τό ‘σβησαν με blanco, έβαλαν 3 υπογραφές δίπλα και έγραψαν το «Μυρτώ» με μεγάλα γράμματα.
    Για να μήν παραξενεύεστε οι νεώτεροι:
    1. Οι νόμοι ήταν άλλοι τότε. Δεν χρειαζόταν και οι δύο γονείς. Ο πατέρας ήταν αφέντης… Και δεν υπήρχε διαχωρισμός «ονοματοδοσίας»-βάφτισης.
    2. Ο πατέρας είχε δικαίωμα να βαφτίσει το παιδί (τρείς φορές στον αέρα, εις το όνομα της Αγ. Τριάδας κλπ- κουταμάρες που δεν είχα φυσικά κάνει). Αυτό ήταν παραχώρηση της Εκκλησίας για παιδιά με επισφαλή υγεία, μην τυχόν και πεθάνουν αβάπτιστα και πάνε στην Κόλαση, λόγω …προπατορικού αμαρτήματος. Μάλλον θα ισχύει ακόμα τώρα.
    3. Σε δυό μήνες έπρεπε να πάμε στη Μάλτα και θα την παίρναμε μαζί μας, και θέλαμε να έχει κανονικό διαβατήριο, μην τυχόν μπλέξουμε με ξένους γραφειοκράτες.
    4. Αν κάναμε κανονική βάφτιση, ίσως ο παπάς να είχε αντιρρήσεις για το όνομα, ως μή …χριστιανικό. Υπάρχει μιά κάποια εκκλησιαστική εγκύκλιος σχετική: Να έχουν τα παιδιά το όνομα κάποιου άγιου. Δεν θέλουν να χάνουν πελάτες οι άνθρωποι (ονομαστικές γιορτές, «υψώματα» με παπά κλπ που γίνονταν συχνά-πυκνά τότε).

    Ας τό ψάξουν οι νέοι γονείς, το περί «βαφτισης στον αέρα» από τον πατέρα, αν υποψιάζονται ότι θα έχουν πρόβλημα στο ληξιαρχείο με την ονοματοδοσία.

    ΕΠΙΜΥΘΙΟ
    Με την 3η κόρη μου, την Δάφνη, μετά από 1,5 χρόνο, δεν υπήρξε πρόβλημα γιατί τους τό ‘πα στο Ληξιαρχείο εξαρχής, ότι τήν βάφτισα εγώ. Με παρακαλέσανε μόνο, όταν βαφτιστεί κανονικά, να τούς πάω και τη σχετική πράξη. Και προπαντός να φροντίσω να βαφτιστεί με το ίδιο όνομα! Δεν τό ‘κανα ποτέ, παρότι κατά παράκληση του πατέρα μου, που κόντευε να πεθάνει, έγινε και τέτοια βάφτιση, ταυτόχρονη, των 2 κοριτσιών, από τον ίδιο τον αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ μάλιστα.
    ‘Αλλη πλάκα αυτή… Μιά άλλη φορά θα σάς τήν διηγηθώ.

  10. Ο/Η Αλοΐσιους λέει:

    @ Ναπολέοντα:

    Μαγκιά κλανιά στα μπλογκ, αλλά σούζα μπροστά στον μπαμπά, ε;
    ΚΑΙ βάφτισες τα παιδιά σου, ΚΑΙ με τον Αρχιεπίσκοπο να τζαμάρει.

    Ωραίοι είστε, οι νεοφιλελεύθεροι!
    Και με τον αστυφύλαξ, και με τον χωροφύλαξ!
    Και προπαντός, να μη στεναχωρήσουμε τον μπαμπά!

    Χίλιες φορές η ατόφια αθεΐα τού ΚΚΕ!

  11. Ο/Η Λάκωνας λέει:

    Mε σόκαρες και εμένα Ναπολέων, όπως και όλοι σχεδόν οι «αριστεροί» ή «άθεοι» φίλοι μου που βάφτισαν κανονικά τα παιδιά τους. Με σόκαρε επίσης τρομερά πως ο Βασίλης Ραφαηλίδης και ο Φίλιππος Ηλιού, κηδεύτηκαν θρησκευτικά. Η συνέπεια στην Ελλάδα είναι πολύ σπάνιο πράγμα.

  12. Ο/Η Blade λέει:

    Επειδή, μετά τον τρίτο χρόνο διαμονής στην Ελλάδα αποφάσισα συνειδητά να αγνοήσω μερικές θεμελιακές, για την ελληνική κοινωνία, συνηστόσες ελληνοφροσήνης, εχω τα εξής ερωτήματα αναφορικά στο νομοθετικό πλαίσιο-cum-διαδικασίες για την ονοματοδοσία των παιδιών
    1. Τι «χαρτιά» απαιτούνται από το ληξιαρχείο για την πολιτική ονοματοδοσία? (εχω μια κατιτις βάσιμη υποψια οτι αν κάνω την ίδια ερώτηση στο ληξιαρχείο, η απάντηση θα είναι ελλειπής. Την έκανα στο ΚΕΠ και μου απάντησασν «να έχετε μαζί σας το χαρτί της βάπτισης»……???!!!).
    2. Τι συμβαίνει (βάση νόμου) όταν οι δύο γονείς δεν συναινούν στο θέμα της βάπτισης-μη βάπτισης των παιδιών? Όταν δηλ., ο ενας θέλει τα παιδιά να βαπτιστούν Χ.Ο. ενώ ό άλλος θέλει τα παιδιά να αποφασίσουν μόνα τους «τι και αν».
    Αυτό το ρωτάω επειδή σε πολλά θέματα (κηδεμονία, οικογενειακή μερίδα, φορολογική δήλωση και πιθανόν άλλα που ακόμη δεν είχα την χαρά να γνωρίσω) το ιδιοκτησιακό καθεστώς των τέκνων αυτόματα (=by default) γράφει «πατέρας».
    3. Επιτρέπεται να βαπτιστούν τα παιδιά σε χρηστιανικό δόγμα όταν κανένας εκ των δύο γονέων δεν είναι καταχωρημένος σε αυτό? Η πρέπει πρωτα να προσχωρήσει ενας εκ των δύο και μετά να γίνουν μέλη και τα παιδιά?
    4. Επιτρέπεται να διαγραφτείς και επίσημα από το πελατολόγιο της ορθόδοξης εκκλησίας? Και αν ναι,:
    – τι διαδικασίες πρέπει να υποστείς ?
    – είσαι υποχρεωμένος να προσχωρήσεις σε άλλο δόγμα?
    – είσαι υποχρεωμένος να δηλώσεις «θρησκευτικό φρόνημα»?

    Επίσης, ? @SimonSays: σε ποιά ενότητα/σημείο του synigoros.gr βρίσκουμε αναφορές στο θέμα της ονοματοδοσίας?.

  13. Ο/Η SimonSays λέει:

    @Blade: Απαντώ όσο καλύτερα γνωρίζω βάσει των ερευνών μου στο συγκεκριμένο άρθρο:

    1) Παραπέμπω στο ληξιαρχείο του Δήμου Αθηναίων: http://www.cityofathens.gr/katoikoi/dikaiologitika/liksiarxeio/dilosi-onomatodosias

    2) Καλή ερώτηση. Βάσει του Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων απαιτείται συμφωνία και των δύο γονέων για να τελεστεί το μυστήριο (εφ’όσον είναι παντρεμένοι/μοιράζονται κηδεμονία). Αν διαφωνούν απαιτείται δικαστική απόφαση.

    3) Μάλλον ο σύνδεσμος του νο. 2 απαντά σε αυτό.

    4) Με έχουν ξαναρωτήσει και πραγματικά δεν γνωρίζω. Αν το μάθεις ευχαρίστως να το δημοσιεύσω. Μπορείς όμως να πας στο ληξιαρχείο και να ζητήσεις διαγραφή του θρησκεύματος από τη μερίδα σου χωρίς καμμία περαιτέρω δήλωση.

    Η υποθέσεις που βρήκα στο synigoros.gr ήταν μέσω του Google 😉 Μπορείς να ψάξεις πχ «[λεξη κλειδί] site:synigoros.gr» και πάει λέγοντας

  14. Ο/Η Blade λέει:

    @SimonSays: Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
    Μόλις έχω eal life νεώτερα ευχαρίστως να τα μοιραστώ μαζί σας.

    Επίσης, μια άλλη ερώτηση: γιατί υπάρχουν τόσο λίγα ελληνικά sites (blogs,fora, dot org, κλπ) για agnosticism, atheism , δηλ. για το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα περί ανεξιθρησκείας?

  15. Ο/Η Yaz Okulu λέει:

    does anyone knows if there is any other information about this subject in other languages?

  16. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    Επειδη δημιουργειται συγχυση και σκοπιμα για να εξαχθουν τα «απαραιτητα» συμπερασματα θα καταθεσω την ΕΜΠΕΙΡΙΑ μου και οχι τη γνωμη μου ως πατέρας 4 παιδων με διπλη υπηκοοτητα που εχει κανει ΚΑΙ ονοματοδοσια και βαπτιση και εχει παρει παιδι του βιζα για Αμερικη.

    Α. Ως προς την Αμερικανικη βιζα: H λεξη ΑΒΑΠΤΙΣΤΟ σημαινει το προφανες. Η λεξη ΑΓΝΩΣΤΟ σημανει οτι δεν εχει γινει ονοματοδοσια. Φανταζομαι η χρηση του ορου ειναι είτε επειδη οι γονεις ειναι… Αγνωστικιστες ή επειδη ο ορος ΑΝΟΝΟΜΑΤΟΔΟΤΟ ειναι κακοηχος.

    Β. Επειδη μια απο τις κορες μου χρειαστηκε να ταξιδεψει πριν βαπτιστει και να συμπεριληφθει στο διαβατηριο της μανας της που μαλιστα ειναι και ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΟ και επειδη ουτε ειχαμε χρονο και την θεληση να το βαπτισουμε εκεινη την χρονικη στιγμη επιλεξαμε βλακωδως μαλιστα ΤΡΙΑ ονοματα για προχειρα μεχρι να διαλεξουμε το τελικο και καναμε ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ.

    Γ. Οταν στη συνεχεια βαπτισαμε την μικρη με ενα μονο ονομα (η βαπτιση ειναικαταχωρημενη με ενα ονομα) ηταν ΑΔΥΝΑΤΟ να απαλειφθουν τα αλλα δυο διοτι Η ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΥΠΕΡΙΣΧΥΕΙ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ νομικα. Συνεπως τωρα το παιδι στα χαρτια εχει τρια μικρα ονοματα ενω το βαπτισικο ονομαχρησιμοποιειται ΜΟΝΟ προφορικα.

    Δ. Φυσικα ολα τα δημοσια και διεθνη εγγραφα της ακομα και τα Φινλανδικα γινονται με βαση την ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ καιοχι την βαπτιση.

    Αυτα προς αποκατασταση της αληθειας.

    Αλλα αφου Simon αρεσκεσαι στο να υπεραμυνεσαι των ανθρωπινων δικαιωματων, ακου λοιπον τι επαθε το ιδιο παιδι (οποως και τα υπολοιπα) απο νομους που επεβαλαν ΑΘΕΟΙ στην Ελλαδα και οι οποιοι συνιστουν ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ. Ακου γιατι επειδη παντρευτηκες ξενη σε αφορα κι ολας.

    Οταν την πρωτη περιοδο του ΠΑΣΟΚ 1981-1989 κυβενρουσαν τον τοπο οι ΑΘΕΟΙ καποιες ξιπασμενες φεμινιστριες ταγμενες στο να γκρεμισουν ΚΑΙ τον θεσμο του γαμου (επ αυτου καλα εκανς και παντρευτηκες) περασαν ενα νομο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΥΠΙΑ. Δηλαδη δεν εδιναν στην γυναικα ή και στον αντρα το δικαιωμα να αλλαξει το επώνυμο του με το γαμο του ώστε και ολη η οικογενεια να εχει ενα κοινο επώνυμο ΕΑΝ το επιθυμει, και όπως γινεται σε ολες τις χωρεςε απο τηη πιο φιλελευθερη και σημοκρατικη μεχρι την πιο φασιστικη. Οι ΑΘΕΕΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ εδωσαν ρεσιταλ αγαμιας και ηλιθιοτητας και ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ την αλλαγη επιθετου δια νομου γιατι (λενε) οτι αν το αφηναν προαιρετικο καμμια γυναικα δεν θα κρατουσε το δικο της.
    Βεβαια δεν σκεθηκαν οι ΠΑΝΗΛΙΘΙΕΣ οτι ετσι υποβιβαζεται η γυναικα σε ακομα χειροτερη θεση διοτι πας σε ενα ξενοδοχειο και την περιφερεις σαν γκομενα ή ακομα χειροτερα κυκλοφορω εγω ο Χατζηγκιουλεκαςμε τα 4 Χατζηγκιουλεκακια μου έχω και την κουνελα μαζι μου που την χρησιμοποιω να μου γενναει παιδια τα οποια δνε ειναικαι δικα της, παρα μονο δικα μου. Η μαννα εχει διαφορετικο επωνυμο απο τι ιδιο της το παιδι!

    Η Φινλνδη γυναικα μου οταν παντρευτηκαμε εκανε το αυτονοητο που κανουν ΟΛΟΙ στην Φινλανδια, θρησκευομενοι και μη. Πηρε το επωνυμο μου. Εκτοε ολα της τα χαρτια εκδισονται συμφωνα με το δικο μου επωνυμο. Εω ειναι το γελοπιο του πραγματος. Η Φινλανδια αναγνωριζει το δικο μου επωνυμο ενω η Ελλαδα ΟΧΙ.

    Και ερχομαστε στο προκειμενο. Περσι ήθελα να ταξιδεψω στις ΗΠΑ με την μια ανηλικη μου κορη (16 ετων). Οταν πηγαμε να καταθεσουμε χαρτια στο ηλιθιο Ελληνικο κρατος ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΟΥΝ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ. Γιατι; Γιατι λενε οτι χρειαζεται συγκαταθεση γονεα και απο την μαννα. Ποιο ειναι το προβλημα; Οτι παντρευτηκα την Ραχικαινεν ενω τωρα αυτη που εμφανιζεται ως μανα την λενε Χατζηγκιουλεκα! Οταν τους λεω οτι το Χατζηγκιουλεκα τυγχανει να ειναι ειναι το επωνυμο μου, οτι η Χατζηγκιουλεκα και η Ραχικαινεν εχουν την ιδια χωρα, ημερομηνια και τοπο γεννησης, ιδιο πατρωνυμο και μητρωνυμο ΔΕΝ τους απασχολει.

    Τηελφωνισα στην Ενωση Γυναικων Ελλαδος να διαματυρηθω γαι παραβιαση του δικαιωματος μιας γυναικας να ειναι ΜΑΝΝΑ και τι μου απαντησε η ΑΘΕΗ φεμινιστρια του κερατα και σε επιθετικο μαλιστα τονο και με στριγγια φωνη. ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ κυριε να συμβαινει αυτο, δεν θα εχετε καταλαβει. Οταν δε της παρουσιασε ενα ενα τα στοιχεια εγινε ακομα πιο επιθετικη και τι μου λεει. ΕΜΕΙΣ βαλαμε τον νομο αυτο. Το δικαιο της χωρας της κυριας δεν ισχυει στην Ελλαδα. Η αλλαγη του ονοματος δεν αναγνωριζεται. Στην χωρα της ας κανει οτι νομιζει.

    Ο ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ και η ΑΝΗΘΙΚΗ σε ολο της το μεγαλειο. Η γυναικα δεν μπορει να ειναι μαννα των παδιων της στην προοδευτικη και απαλλαγμενη απο παραδοσιακες αξιες κοινωνια μας το δε παιδι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να ταξιδεψει με τον πατερα του.

    Φυσικα κατεφυγα στον συνηγορο του πολιτη και φυσικα δικαιωθηκα διοτι διοτι το προβλημα ισχυει για καθε ΑΛΛΟΔΑΠΗ που θα παντρευτει στην ελλαδα και θα κανει το λαθος να δηλωσει το γαμο της στην πατριδα της και θα κανει επισης το λαθος να κανει και παιδια Ελληνες πολιτες.

    Αν ομως Simon κοπτεσαι τοσο πολυ περι ηθικης και ανθρωπινων δικαιωματων ιδου τα αποτελεσματα του ‘αθειστικου εκδημοκρατισμου». Οποιος αμφιβαλλει για τα γεγονοτα ευχαριστως να του στειλω την γνωμοδοτηση του Συνηγορου του Πολιτη, του Κεντρου Δημοσιας Διοικησης και τα τηλεφωνα της Ενωσης Γυναικων Ελλαδος να μιλησει με ολες αυτες τις αγαμητες υστερικες αθεες δηθεν ως ενδιαφερομενοι. Αν κρινω απο τα αποτελεσματα ΧΙΛΙΕΣ φορες καλυτερη η… πορνεια από τα τραγικα αποτελεσματα της αγαμιας. Να παρουν οι ιδιοι, (μην βαλουν την γυναικα τους) για να βιωσουν εστω και τηλεφωνικα και τον φυλετικο ρατσισμο απο αυτες που υποτιθεται πως τον καταπολεμανε.

  17. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    ΥΓ Ξεχασα να αναφερω πως η κορη μου τελικα πηρε πανευκολα Φινλανδικο διαβατηριο απο την Φινλανδικη πρεσβεια και ταξιδεψε στην Αμερικη χωρις βιζα,

  18. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    Sorry, Γραφω πολυ βιατηκα και τωρα συνειδητοποιησα πληθωρα ορθογραφικων λαθων λογω της εκτασης του κειμενου

  19. Ο/Η SimonSays λέει:

    @Yaz: More information on what exactly are you looking for?

    @Theoprovlitos: Ξεπερνώντας τα πέρι άθεων φεμινιστών και κυβερνόντων…σχετικά με την ονοματοδοσία ορθώς υπερισχύει της βάπτισης νομικά αν και αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν τη διαφορά. Ερώτηση: όταν καταλήξατε στο όνομα της κόρης και βαπτίσατε βάσει αυτού, ήταν δυνατή αλλαγή ονόματος ώστα να απαλειφθούν τα άλλα δύο;

    Σχετικά με το θέμα του γάμου σου: ο γάμος σου λες ότι δηλώθηκε (αν κατάλαβα) στην Φινλανδία. Προφανώς στην Φινλανδία που δηλώθηκε γίνεται αλλαγή ονόματος μαζί με την δήλωση γάμου μια και αρκετοί το ζητάνε. Εκεί που (μάλλον) το όλο νομικό θέμα κόλλησε ήταν αν η αλλαγή ονόματος που έγινε στην Φινλανδία ίσχυε και στην Ελλάδα. Θεωρητικά, δεν θα είχε λυθεί αυτό όμως αν γινόταν αλλαγή επωνύμου της συζύγου στην Ελλάδα;

    Στην Ελλάδα δηλώθηκε στο ληξιαρχείο ο γάμος; Ξέρω από τον δικό μου που έγινε στην Σαντορίνη -και που δηλώθηκε στο εκεί ληξιαρχείο-, ότι ναι μεν αλλαγή ονόματος μαζί με τον γάμο για τη σύζυγο (ή και για ΤΟΝ σύζυγο αμα λάχει) ΔΕΝ ήταν δυνατή…αλλά…έπρεπε να καθορίσουμε εκείνη την ώρα το μελλοντικό επώνυμο των παιδιών (δεν ξέρω αν ίσχυε αυτό παλαιότερα).

    Όπως γράφω παραπάνω ο νόμος πέρι ληξιαρχείων είναι από το 1972 και γραμμένος στην καθαρεύουσα. Σαφώς χρειάζεται μια ανανέωση και αρκετές διευκρινήσεις για την Ελλάδα του 2008. Αλλά αυτό προϋποθέτει ένα Ελληνικό κράτος που νοιάζεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών γενικότερα.

  20. Ο/Η Mandarin λέει:

    @Theoprovlitos: Είχα μείνει με την εντύπωση ότι καθένας μπορεί να αλλάξει το επώνυμό του σε ό,τι θέλει. Δεν ισχύει αυτό;;; Από πότε;;; Μπορεί να αλλάξει η σύζυγός σου το όνομά της σε ό,τι θέλει εκτός από το δικό σου επώνυμο;;; Καλά ρε φίλε είσαι χαζός τελείως;;; Πήγαινε στη νομαρχία της περιοχής που μένεις και ρώτα τους πώς μπορεί κάποιος να αλλάξει το επώνυμό του και θα σου πούνε. Έλεος πια τί κόμπλεξ είναι αυτά που βγάζεις στο κείμενό σου. Τί σου φταίνε οι γυναίκες αν δεν ξέρεις τι σου γίνεται;;;

  21. Ο/Η toomanytribbles λέει:

    @simon — για το παλιότερα: το 1995 πριν το γάμο μου, έπρεπε να δηλώσω το όνομα των παιδιών μου που μπορούσε να είναι του συζήγου, δικό μου ή συνδυασμός αυτών.

  22. Ο/Η SimonSays λέει:

    @tmt: Και σε εμένα (2007) αυτό ίσχυε

  23. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    Simon,

    Δυστυχεστατα δεν ειναι ακριβως ετσι οπως καταλαβες (γιατι αφησα μερικα κενα στην περιγραφη μου). ΟΛΑ εγιναν συννομα και στην Ελλαδα.

    Ο γαμος εγινε στην Ελλαδα και δηλωθηκε στο Ελληνικο ληξιαρχειο. Το χαρτι του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ληξιαρχειου δηλωθηκε στη Φινλανδια ΟΜΩΣ η γυναικα μου ρωτηθηκε στην πρεσβεια εαν επιθυμει να παρει το επωνυμο μου και φυσικα ειπε ναι. (A propos, δεν με λενε Χατζηγκιουλεκα). Εκει ηταν το προβλημα. Λογω του εξαναγκατικου νομου που επεβληθη του 1985 οχι μονο απαγορευεται αυτο στην Ελλαδα, αλλα δεν αναγνωριζεται καν το δικαιωμα στους αλλοδαπους κατοικους Ελλαδας να το κανουν ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ συμφωνα με τον νομο -εκτρωμα.
    Αν ο γαμος ειχε γινει και ειχε δηλωθει στην Φινλανδια ΔΕΝ θα υπηρχε προβλημα διοτι με το χαρτι του Φινλανδικου ληξιαρχειου η αλλαγη του επωνυμου θα ηταν δεδομενη.

    Οσον αφορα τα παιδι με την ονοματοδοσία, δηλωθηκε το παιδι στο Ελληνικο ληξιαρχειο με τρια ονοματα. Μετα η γυναικα μου το δηλωσε με το χαρτι του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ληξιαρχειου στην Φινλανδικη πρεσβεια.

    Θα μπορουσαμε αν θελαμε να ειχαμε βαπτισει την κορη μου με εντελως αλλο ονομα απο αυτο της ονοματοδοσιας αν και κατι τετοια θα ηταν πια καρναβαλος. Εξ αλλου τα ονοματα της ονοματοδοσιας δεν τα επιλεξαμε στην τυχη. Ομως οχι. Η ονοματοδοσια ΔΕΝ αλλαζει και δεν επιρρεαζεται απο την βαπτιση. Θελαμε να αφαιρεσουμε ενα δυο ονοματα απο την ονοματοδοσια γιατι με την τεραστια ελληνικη γραφειοκρατια καθε τρεις και λιγο και αν ενηλικας θα πρεπει να συμπληρωνει εγγραφα με τρια μικρα ονοματα. Βασανιστηριο. Για να αλλαξει καποιο ονομα μικρο η επιθετο χριεαζεται δικαστικη αποφαση! Οποτε αστα καλυτερα.

    Ασε και το αλλο, ΕΝΑ λαθος να κανει καποιος ηλιθiος δημοσιος υπαλληλος σε ΕΝΑ απο τα τρια ονοματα δεν θελω να το σκεφτομαι τι θα γινει αφου ήδη η γυναικα μου με τα δυο ξενικα ονοματα Tarja-Marita τραβα τον παθων της τον ταραχο. Μια φορα καποιος ηλιθιος αντι Ταργια την εγραψε Ταρζα. Πως λεμε She Tarzan, me Jane. Και μετα μπορει ενας αλλος ηλιθιος να της πει εσυ εισαι η Ταρζα και εδω γραφει Ταργια. Χαος.

    Συμβουλη αλλη προς παντρεμενους με αλλοδαπες. ΚΑΡΑΤΣΕΚΑΡΑΤΕ ΚΑΘΕ ΕΓΓΡΑΦΟ που αναφερει το ξενικο ονομα της γυναικας σου. Εμεις μια-δυο την πατησαμε τωρα πια το μαθαμε.

    Αυτο για την δήλωση του επωνυμου των παιδιων ισχυει από το 1986 που παντρευτηκα εγω με θρησκευτικο γαμο. Εκει ειναι η ανοησια των φεμινιστριων που στην προσπαθεια τους να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ στην γυναικα το να κρατησει το επωνυμο (του πατερα) της στην πραξη της επεβαλλαν να εχει αλλο επωνυμο απο τα παιδιά της. Ακομα και αν τα παιδια επαιρναν το ονομα της μαννας τοτε ο πατερας θα φαινοταν σαν ενας ασχετος επιβητορας της ανυπαντρης μητερας. Παντως σωστα ειπες πως ουτε ο ανδρας μπορει να παρει το επώνυμο της γυναικας του και να το ηθελε.

    Αν γραψω εδω όλα οσα εχουμε τραβηξει με την ελληνικη γραφειοκρατια και γι αυτο το λογο θα τρελλαθεις.

    Ας πουμε ιδρωσαμε να της αναγνωρισοουν τα ενσημα της του ΙΚΑ προ και μετα το γαμο επειδη αλλαξε ονομα. Κινδυνευε να χασει μερικα χρονια δουλειας.

    Δεν δεχουντουσαν οικογενειακες εκπτωσεις, δωρεαν εισοδους σε μουσεια κλπ επειδη ΕΧΩ το ιδιο επωνυμο με την γυναικα μου. Ενας μαλιστα μαλακας (σε παρακαλω μη μου λογοκρινεις αυτη τη λεξη οταν αναφερομαι στο δημοσιο) μα ειπε μια φορα στον ΟΣΕ: Και που ξερω εγω οτι δεν ειναι η αδελφη σου; (Κατι θα ειχε ακουσει ο δαιμονιος και μαλιστα από το 1986 για τον θεσμο της εξωσωματικης με δανεικη μητρα η θα εβλεπε πολυ Νικολουλη).

    Δεν παρεδιδαν στην γυναικα μου το διπλωμα οδηγησης ΑΦΟΥ εδωσε εξετασεις και περασε στην ΕΛΛΑΔΑ, διοτι «συμφωνα με την ανανεωμενη αδεια διαμονης ειχε στην Ελλαδα λιγωτερο απο χρονο» ενω στην πραγματικοτητα ζουσε στην χωρα εδω και 15 χρονια και ειχε και τρια παιδια! Εγραφα επιστολες διαμαρτυριας και την δημοσιευσαν μαλιστα στα ΝΕΑ. Με φασαρια το πηρα τελικα το διπλωμα.

    @ Mandarin δεν καταλαβα καλα αν μου επιτιθεσαι ή διακωμωδεις το ελληνικο κρατος. Νομιζω πως ο Simon ευκολα καταλαβε τι ελεγα. Οτι ενω ΣΕ ΟΛΕΣ τις χωρες του κοσμου δινεται η δυνατοτητα με τον γαμο να εχουν ολα τα μελη της οικογενειας ΚΟΙΝΟ επωνυμο με βαση το θεμελιωδες ανθρωπινο δικαιωμα της οικογενειακης συνοχης, παιρνοντας ολοι το ονομα του πατερα ή της μαννας που μπορει να αλλαξει με το γαμο τους (θρησκευτικο ή πολιτικο), στην Ελλαδα απαγορευεται επειη ετσι ηθελα η Margaret Papandreou και το σιναφι της. (τωρα που το ξανασκεπτομαι ΚΑΙ η μοιχεια δεν ειναι παντα τοσο κακο. Πολλες φορες ΛΥΤΡΩΝΕΙ). Ειδες εσυ οτι ισχυριστηκα οτι π.χ. την Τατιανα Στεφανιδου με τον γαμο της με τον Νικο Ευαγγελατο να την λενε …Ρουλα Κορομηλα; Να την λενε Τατιανα Ευαγγελατου ισχυρισθηκα (ΕΑΝ το επιθυμει) ή τον Αντρα της Νικο Στεφανιδη.
    Να αναρωτηθω για το ποιος ειναι ο τελειως χαζος;

    @Yaz. Merhaba. You may ask a question and if anyone can be any help…

  24. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    @ Mandarin

    Σωστο και αυτο, αλλα διαβασα τα δικαιολογητικα και ενα εχω να πω. ΒΟΗΗΘΕΙΑΑΑ.

    Δηλαδη ενω πριν γινοταν πανευκολα με το γαμο χωρις καμμια διαδικασια (οπως και σε αλλες χωρες) γιατι τωρα να βασανιζεται η καθε φουκαριαρα. Εξομοιωνει την καθε γυναικα που παντρευεται, με καποιον αλλον που απλα επιθυμει αντι να λεγεται Γιωργος Καραμαλακας, να λεγεται Νικος Καραμαλακας (για να θυμηθουμε και το ανεκδοτο)

    Και μετα αυτα ολα ΔΕΝ ισχυουν για αλλοδαπες. ΔΕΝ μπορει το Ελληνικο κρατος να αλλαξει το ονομα μιας π.χ. Αμερικανας. Μυλος. Τεραστια νομικα κενα. Ενω πριν ηταν αυτονοητο οτι μπορουσε να παρει το ονομα του συζυγου οποτε οταν το αλλαζε στην πρεσβεια της, ο καθε ελληνας γραφειοκρατης δεν μπορουσε να τις πει γιατι σε λενε ετσι και οχι αλλοιως.

  25. Ο/Η SimonSays λέει:

    Και μετα αυτα ολα ΔΕΝ ισχυουν για αλλοδαπες. ΔΕΝ μπορει το Ελληνικο κρατος να αλλαξει το ονομα μιας π.χ. Αμερικανας. Μυλος. Τεραστια νομικα κενα. Ενω πριν ηταν αυτονοητο οτι μπορουσε να παρει το ονομα του συζυγου οποτε οταν το αλλαζε στην πρεσβεια της, ο καθε ελληνας γραφειοκρατης δεν μπορουσε να τις πει γιατι σε λενε ετσι και οχι αλλοιως.

    Λάθος, τουλάχιστον για τους Αμερικάνους μόνιμους κάτοικους Ελλάδος, και λογικά είναι το ίδιο για όλους τους αλλοδαπούς που μένουν μόνιμα Ελλάδα. Η αλλαγή ονόματος πάει ανάλογα με τον τόπο διαμονής. Για Αμερικάνο που μένει μόνιμα Ελλάδα η αλλαγή ονόματος μπορεί να γίνει μόνο στην Ελλάδα. Το μοναδικό νταλαβέρι που θα γίνει με την αμερικάνικη πρεσβεία (άρα και το Αμερικάνικο κράτος) είναι η έκδοση καινούργιου Αμερικάνικου διαβατηρίου. Εκεί γίνονται δεκτά όλα τα Ελληνικά δικαιολογητικά χωρίς κανένα πρόβλημα.

    Δες εδώ: http://local.google.com/answers/threadview?id=77676
    και εδώ: http://athens.usembassy.gov/passport_renewal.html

    Για Αμερικάνους που μένουν μόνιμα στις ΗΠΑ και απλώς παντρεύτηκαν Ελλάδα φέρνουν μια απλή μετάφραση της Ελληνικής ληξιαρχικής πράξης γάμου και κάνουν την αλλαγή ονόματος (εφ’όσον το επιθυμούν) στον τόπο διαμονής.

  26. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    Simon, αυτο που μου γραφεις περιπλεκει τα πραγματα ακομα περισσοτερο.
    Κατ αρχην αυτο που αναγραφεται στην Αμερικανικη Πρεσβεια μαλλον ειναι λιγο φασον, σαν παγια πολιτικη ολων των Πρεσβειων. Η μπορει ν αναφερεται σε Ελληνοαμερικανους που εχουν και ελληνικη υπηκοοτητα.
    Επισης, αν οντως οι ΗΠΑ δεν αλλαζουν ονομα εκ του μακροθεν τοτε οι Αμερικανοι θα ειναι στο απολυτο αδιεξοδο στην Ελλαδα ενω οι Φινλανδοι τουλαχιστον οχι. δεν ξερω τι γινεται στην Ταυλανδη, εγω λεω τι γινεται στην ελλαδα.

    Οι Ελληνικες αρχες ισχυριζονται οτι αδυνατουν να αλλαξουν ονομα ξενου πολιτη και μου το δηλωσαν εξ αλλου. Οχι μονο αυτο, αλλα ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να δεχουν και την αλλαγη ονοματος της αλλοδαπης συζυγου μου στη ΧΩΡΑ ΤΗΣ λογω γαμου με βαση τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ νόμο. Δηλαδη λενε, επειδη στην Ελλαδα απαγορευεται να αλλαξης ονομα με το γαμο σου και παντρευτηκες ελληνα, ΔΕΝ σου αναγνωριζω την αλλαγη του ονοματος ως αυτονοητη ΟΥΤΕ στην Ελλαδα ΟΥΤΕ στην Φινλανδια.

    Αλλα τι το συζηταμε, αφου οι Ελληνικες αρχες αρνουνται με ΜΙΣΟΣ να αλλαξουν το ονομα μη Ελληνιδας (ως αναρμοδιοι) και αρνουνται και την αλλαγη στην Φινλανδια (ως μη αυτονοητη) και αρνουνται οτι η μαννα των παιδων μου δεν ειναι μαννα τους, τι αλλο να πεις.
    Εξ αλλου ολα αυτα προκυπτουν και απο την Αλληλογραφια που ο Συνηγορος του Πολιτη εκανε με το δημοσιο.

    Λυση βεβαια βρεθηκε κατοπιν ΠΙΕΣΕΩΝ αφου ο καθε διορισμενος ανεγκεφαλος στα Μητρωα των Δημων ή στην ΕΛΑΣ εξαντλει ΟΛΗ του την αυστηροτητα στο θεμα της ταυτοποροσωπιας της μανας. Πρεπει να προσκομισω χαρτι από την ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ που να λεει οτι η κα ταδε αλλαξε το ονομα της σε ταδε, συμφωνα με τον γαμο της και την ισχυουσα νομοθεσια στην Φιναλνδια. Να μεταφρασθει το χαρτι αυτο στα ελληνικα και να προσκομισθει στα Μητρωα του Δημου. Να περασθει εκει καπως. Και με το χαρτι του δημου που να φαινεται η αλλαγη του ονοματος (πριν – μετα) να παει στην αστυνομια ΚΑΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ της να το δεχτει ο μπατσος. Και μετα μου λετε πως δεν υπαρχει Θεος. ΠΩΣ λειτουργει τοσα χρονια αυτο το κρατος;

  27. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    Καλημέρα σας!
    Μόλις ανακάλυψα το θαυμάσιο αυτό μπλογκ, να είστε καλά παιδιά. Βλέπω ότι έχει σοβαρότητα, αξιοπρέπεια και αρκετή απήχηχη, πολύ θετικά όλα αυτά για την εικόνα του αθεϊσμού.
    Καταθέτω ενημερωτικά τη δική μου εμπειρία στο θέμα:
    Η κόρη μου γεννήθηκε το 2003. Δήλωσα το όνομά της στο ληξιαρχείο Πεύκης χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να μου ζητηθεί κανένα χαρτί. Αυτά.
    Λίγη προσοχή μόνο χρειάζεται, να έχει κανείς το νου του όταν συμπληρώνει επίσημα χαρτιά, όταν τον ρωτούν αν είναι βαφτισμένο το παιδί συνήθως εννοούν αν έχει όνομα, οπότε αντιρωτάς «εννοείτε ποιο είναι το όνομά του;» σου απαντούν «ναι» τους λες το όνομα και τέρμα.
    Πολύς κόσμος νομίζει ότι αν το παιδί είναι αβάφτιστο δεν θα το γράψουν στο σχολείο. Αυτό δεν ισχύει, το ξέρω από ανθρώπους που έχουν αβάφτιστο παιδί και πάει σχολείο. Κανένα πρόβλημα και εκεί.
    Υπάρχει μια γενική εντύπωση ότι το παιδί «θα έχει πρόβλημα». Εξ όσων γνωρίζω δεν θα έχει κανένα απολύτως. Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω, ας μας ενημερώσει.

  28. Ο/Η dil okulu λέει:

    ξέρετε οποιεσδήποτε πληροφορίες για αυτό το θέμα σε άλλες γλώσσες;

Αρέσει σε %d bloggers: